Teknik servis ve dataların kurtarılması uygulaması???

Konu, 'Acer Notebook' kısmında mediacell tarafından paylaşıldı.

  1. mediacell

    mediacell Yeni Üye

    tüm herkese selamlar.
    acer 5920G pc im var. güncelleştirme yaparken dondu. açma kapama düğmesinden kapatmak zorunda kaldım. tekrar pc yi açmak istedim ama mavi uyarı ekranı geldi ingilizce olarak. recovery i çalıştırmak istedimsede yapamadım. pc yi multimedya olarak açtım (yani işletim sistemsiz) datalarımı gördüm hatta mp3 bile dinledim. pc yi teknik servise götürdüm. 3 gün haber bekledim, haber gelmeyince kendim uğradım. hdd değişmesi gerektiğini söylediler ve datalarımın kurtarılması içinde 140 ytl ücret taleb ettiler. işin garibi bunun bir donanımsal hata olduğunu kabul ediyorlar neden ek ücret taleb ettiklerini kendileride açıklayamadılar.pc yi izmir bimeks mağazasından almıştım ama işlem daha hızlı olsun diye kendim servise verdim böyle bir durumla karşılaştım ne yapmam gerekir.bu iş hakketen böle mi işliyor yoksa bunlar benimi kekliyorlar. yoksa cihazı istanbul merkeze yada aldığım bimeks mağazasınamı götüreyim??? lütfen yardım edin...
     
  2. ayhan85

    ayhan85 Yeni Üye

    data kurtarma ve yedekleme her zaman ücrete tabii olarak gerçekleşir.satıcı firmaların ve yetkili teknik servislerinin hiçbir müşterinin bilgilerinden sorumluluk almazlar haricn yapılan taleb edildiğinde yapılan ücretli işlemdir
     
  3. karaf

    karaf Yeni Üye

    Harddisk bozuk bunu kabul ediyor ve garanti kapsamında değiştiriyorlar ama içindeki bilgileri kurtarmak için 140 YTL istiyorlar öyle mi?

    Bence burada kesinlikle bir dolap dönüyor hakkını iddia et hatta yüksek sesle birazda çemkirerek. İşe yarıyor.
    Durumu aldığın yerede bu bağlamda aktar derim, bence sen %99 haklısın.

    Geçmiş olsun.
     
  4. TpmNtB

    TpmNtB Yeni Üye

    Arkadaşım bunu sana satıcı satarken dataları ile beraber satmaz ayrıca teknik servis formunun arkasındaki maddeleri okursan yazılım ve dataların servis yükümlülüğü altında olmadığına dair bir madde göreceksin ve orda bunu kabul ettiğine dair imzan var. Boşuna uğraşma datalarını gelip servis yedekleyemez hiç bir firma böyle bir garanti vermiyor maalesef. Bu sana ders olsun bence ya external bir disk al ona yedekle yada dvdlere yedekle düzenli olarak. yasal olarakta bir hak talep edemessin çünkü ordaki maddeyi imzalayıp kabul etmişsin..
     
  5. llexsus

    llexsus Yeni Üye

    Satın aldığın yerle görüş dostum olmadı bunu şikayetimvar.com 'a bildir yedeği aldıktan sonra bi eksiğin cıkarsa nolcak vericeklermi para iadesi. Sacma sapan bi durum Acer 'ın bundan haberi olduğunu sanmıyorum acer TURKIYE nin bi uygulamasıdır.
     
  6. mediacell

    mediacell Yeni Üye

    arkadaşlar teknik servisle ilgili olarak ben datalarımı yedeklesinler demiyorum ki . madem hdd bozyk değiştirecekler mevcut datalarımı eskisi gibi yukleyip yada aktarıp bana geri vermelerini sölüyorum. eğer onların hdd bozuk olmasaydı benim de başıma böle bişi gelmezdi. madem sorun onlardan kaynaklanıyor beni de mağdur etmesinler. yine yazılımların bir garantisi olmadığını biliyorum.
     
  7. TpmNtB

    TpmNtB Yeni Üye

    Arkadaşım bunu tüketici kanunu diyor. Ayrıca data olayından Acer'ın haberi var. Pc sağlamken yedeklerini almak çokmu zor geliyor sana. Ki disk bozulduğu zaman dataları kurtarmak çok zahmetli bir iş. Bazen günlerce sürüyor, bazende diskin medyasını açmak gerekiyor bazen ne yaparsan yap dataları almanın inkansız olduğu durumlar oluyor. Fiziksel olarak müdahale edilen bir parça Acer tarafından kabul edilmiyor ve garanti harici kalıyor tabi sadece Acer değil bütün firmalarda bu şekil. Bu işin litaratürü böyle. Bence sen böyle tembelce düşüneceğine eşşeğini sağlam kazığa bağlasan daha kolay olmaz mı ?
     

Sayfayı Paylaş