Lütfen Yardım ACER 5520G DVD-Rom çalışmıyor !!!

Konu, 'Acer Notebook' kısmında MİY1988 tarafından paylaşıldı.

  1. MİY1988

    MİY1988 Yeni Üye

    Demin pocket pc ye birşey aktarmak istedim,laptopuda 15 gün önce falan aldığımdan,pc-suite yüklü değildi pda ' nın. . .

    Yüklemek için suite cd sini taktım,baktım tanımadı cd yi.Başka dvd ler taktım gene aynı.

    Aygıt yöneticisinden herşeyi taradım.Sürücüyü güncelleştir falan dedim olmadı,herbirşeyi denedim olmadı.

    Support sitesinden de driverları indirdim kurdum olmadı.

    Şimdi ne yapacağım ?

    Bu dvd-rom kendi kendine nasıl bozuldu ?

    Şu ana kadar birkaç dvd sadece çalıştırdım.Yepyeni daha,neden böyle oldu ?

    Yardım lütfen !!!
     
  2. MİY1988

    MİY1988 Yeni Üye

    Özellikler bunlar.

    Bilgisayar:
    İşletim Sistemi Microsoft Windows Longhorn Home Edition
    OS Servis Paketi -
    Internet Explorer 7.0.6000.16575
    DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0)
    Bilgisayar Adı MİY1988-PC
    Kullanıcı Adı MİY1988

    Anakart:
    CPU Türü Mobile , 1900 MHz
    Anakart Adı Acer Aspire 5520
    Anakart Çipseti Bilinmiyor
    Sistem Belleği 2048 MB
    BIOS Türü Phoenix (10/12/07)

    Görüntü Birimi:
    Görüntü Bağdaştırıcısı NVIDIA GeForce 8400M G
    Görüntü Bağdaştırıcısı NVIDIA GeForce 8400M G
    Monitör Genel PnP Monitör [NoDB]

    Çokluortam:
    Ses Bağdaştırıcı Hoparlörler (Realtek High Defin
    Ses Bağdaştırıcı Realtek Digital Output (Realtek

    Depolama :
    IDE denetleyici Ricoh Memory Stick Controller
    IDE denetleyici Ricoh SD/MMC Host Controller
    IDE denetleyici Ricoh xD-Picture Card Controller
    IDE denetleyici Standart Çift Kanallı PCI IDE Denetleyici
    IDE denetleyici Standart Çift Kanallı PCI IDE Denetleyici
    SCSI/RAID denetleyici Microsoft iSCSI Başlatıcısı
    Disk Sürücüsü Hitachi HTS542516K9SA00 ATA Device
    Optik Sürücü HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N ATA Device
    SMART Hard Disks Status Bilinmiyor

    Bölümler:
    C: (NTFS) 71447 MB (37573 MB boş)
    D: (NTFS) 71183 MB (31309 MB boş)

    Giriş:
    Klavye Launch Manager
    Klavye Microsoft eHome MCIR 109 Klavye
    Klavye Microsoft eHome MCIR Klavye
    Klavye Microsoft eHome Uzaktan Kumanda Klavye tuşları
    Fare Alps Pointing-device
    Fare HID uyumlu fare
    Fare HID uyumlu fare

    Ağ:
    Ağ Bağdaştırıcısı Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
    Ağ Bağdaştırıcısı NVIDIA nForce Networking Controller (192.168.1.4)
    Modem HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP

    Çevre Birimleri:
    Yazıcı Microsoft XPS Document Writer
    Yazıcı OneNote 2007'ye Gönder
    USB-Aygıt Acer Crystal Eye webcam
    USB-Aygıt USB İnsan Arabirim Aygıtları
    Akü Microsoft AC Bağdaştırıcısı
    Akü Microsoft ACPI Uyumlu Denetim Yöntemi Pili
     
  3. MİY1988

    MİY1988 Yeni Üye

    Flood için özür dilerim ama yapmak zorundayım = (
    Yarın evde olamayacağım,ne yapsam şu yarım saatte yapıp yatacam = (
     
  4. The Wind

    The Wind Yeni Üye

    Belki biosdan disabled olmuş olabilir bir kontrol edin,olmazsa recovery(format) atın,bir kere bana da oldu ve recovery yapnca düzelmişti.Bende dvdrom kaybolmuştu bilgisayarımda.Yani çalışmıyor gibi birşeydi.
     
  5. MİY1988

    MİY1988 Yeni Üye

    Çok teşekkürler Emrah arkadaşım.Deneyecem.Oldu,oldu. . .Olmadı,artık format attırırım.Yeni aldım ya daha.
    N'oldu anlamadım. . .

    Umarım format atarsak,garantiden çıkmaz. . .

    Arşivim hepsi D sürücüsünde . . . Zarar görmesini istemiyorum =)

    Neyse ben sabah erken uyanıp recovery dvd si oluşturayım yazacaktım ama dvd algılanmıyor =)))

    Bios'a bakim bi şimdi. . .
     
  6. The Wind

    The Wind Yeni Üye

    Format atmak,farklı işletim sistemi yüklemek garantiyi bozmaz.Garanti makineye verilir,yazılımlara değil.
     
  7. MİY1988

    MİY1988 Yeni Üye

    Anladım Emrah arkadaşım. . .

    İyi söyledin.

    Bios'u denedim bu arada,gene olmadı.Herşeyi default ayarlara getirmeme rağmen birşey değişmedi.

    DVD-romun ismi var,işlevi yok =) Sanki laptopun dvdromu yokmuş gibi hiç tık yok.
    Format kesin çözüm olur artık.
    İlgine teşekkürler,hayırlı geceler.

    M.İbrahim.
     
  8. The Wind

    The Wind Yeni Üye

    Size de iyi geceler,format işi çözecektir. [bravo] (sorun donanımsal değilse tabi,umarım değildir)
     
  9. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

  10. MİY1988

    MİY1988 Yeni Üye

    Teşekkürler değerli saka.
    Sorunumu 60 ytl karşılığı çözdüm ehehe.
    TeknoSA bunun garantiye gitmesi gerektiğini,donanımsal bir sorunun olduğunu söyledi ben ise direttim yazılımsal bir problem olduğu hakkında. . .

    Yoldan geçerken bir keysmart bayisi gördüm abi bana şunu yapabilir misin ? diye sordum.Adam 5 saat uğraştı.Saat 18:30dan 00:15e kadar.Çünkü 40 gb lik bilgilerimi yedeğe aldı v.s. . .

    Sonra formatın alasını attı ve sorun çözüldü =)
     
  11. sahre

    sahre Yeni Üye

    benim dvd romda kendi kendine yok oldu gözükmüyor ama aslında var bende mi format atmalıyım ya ben atmak istemiyorum acer aspire 5520g 402g16mi nin recovery dvdsini oluşturmuş olan varmı bana sıkıştırarak sahre35@gmail.com adresime gönderebilirmisiniz ben format atmak istemiyorum çok ugraştıracak beni
    [imdat]
     
  12. ergbull

    ergbull Yeni Üye

    bu problem benim bilgisayarımda da oluştu. sorun tamamen yazılımsal ben sorunu şöyle aştım. empowering tech. ten acer erecovery management tan altta tekrar yükleyi seçtim. orada da fabika ayarlarına dön dedim. bu şekilde sorunu aştım. güncellemeleri yaptı ve şuan sorunsuz çalışıyor. tekrarlarsa xp ye dönerim herhalde
     
  13. devil_54

    devil_54 Yeni Üye

    Bende de Bı acayıp Durum Var suan Ne işse leptop un dvd sı kendı drıver cd sını tanıyor baska cdlerı tanımıyor ne ıs anlamadım ondecen goren dvd sımdı gormuyor format atcam atmıyor cd gormuyor kendı acer drıver cd sını goruyor bakalım ne yapcazz ıstedıgı zaman goruyorr yuz kere acıp kapayınca herhalde olcakk
     
  14. henry38

    henry38 Yeni Üye

    Arkadaşlar ben bilgisayar öğretmeniyim. Bir hocamın acer 5520G laptopu boot da hata olduğu için ara sıra açılmıyormuş bana getirdi. Bende uğraştım en iyisi format atalım hocam hallederiz dedim. Sonra dediki dvd writer görmez oldu alalı 2 sene olmuş garantisi bitmiş 2 aydırda dvd sürücüsünü görmez olmuş. Ankara'ya teknik servise götürmüş binmiş arabasına o kadar yol gitmiş Servis bunu böle kullan yapmaya kalksak %80 tüm bilgisayar gider % 20 kurtulur gibi bişiler deyip kandırmışlar adamı. Ben buna usbden format atmayı denedim usbden her türlü bilg format atttım buna atamadım. Sürekli mavi ekran gelip bios hatası veriyodu. Sonra Usb den çalışan harici bi cd rom buldum ordan attım formatı fakat bu seferde açılır açılmaz mavi ekran gelip gidiyordu. uğraşa uğraşa biosu güncelledim açtım kapattım dvd rom u gördü. Ertesi güne kadar denedim her seferinde gördü. Götürdüm adama verdim ertesi gün görmüyo yine diyo.
    Bazen görünce doannım çakışması verip mavi ekran geliyo bilgisayar gidiyo. Bu Acer 5520G lerde ortak sorun heralde. Lütfen bilen bi arkadaş varsa yardımcı olabilir mi? Aklıma bi çözüm yolu olarak gelen bişey var. Aceba dvd sürücüsü ile harddisk aynı IDE kablosu ile mi bağlı aceba. Okuldaki vestel promega larda aynı IDE den bağlayınca ya cd romu görmüyo yada harddiski böle olabilir mi aceba? Lütfen yardımcı olabilirmisiniz???
     
  15. mymoon88

    mymoon88 Yeni Üye

    Hocam aynı problem bendede baş gösterdi 1 ay önce. Arada gelip gidiyor. Bu gün içini açtım cd-rom u söktüm içine falan baktım hiç bi deformasyon veya çıkan kopan bişey yok. Bendede acer 5520g modeli bende 2 sene önce aldım 3 ay oldu garantisi biteli. Bu gün bilgisayar beni hayatımdan bezdirdi diyebilirim. Donanımsal desem, bilgisayarı aldığımdan beri 100 tane cd veya dvd koymamışımdır içine. Ki gördüğü zaman çok çok normal çalışıyor. Başka bi donanım elemanında bozukluktan kaynaklanıyo olabilir, ram lerde falan bozukluk olunca çok farklı yerlerde aksaklık çıkarabiliyor. İnat ettim düzelticem bi şekilde. Başka bi dvd-writer takıp deniyicem.
     

Sayfayı Paylaş