F3SV ''6 ekran'' sorunu çözümü içeride

Konu, 'Asus Notebook' kısmında _LAZOGLAN_ tarafından paylaşıldı.

  1. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Bildiğiniz gibi Asusun bu serisini kullananlar cihazın performansından memnundur ama gelin görünki ,Asus F3sv kullananlar eninde sonunda bir şekilde bu sorunla karşı karşıya kalıyor...Ya oyun oynarken ya HD film izlerken yada günlük kullanımda vs...

    Yaklaşık 2 ay önce benim cihazdada aynı sorun olmuştu.Biraz şans yardımıyla garanti bitmesine rağmen cihazımı garantiletip 40 gün sonra anakart değişip servisten cihazı teslim aldım(Keşke değişim olsaydı kurtulurdum bu cihazdan [ofof]

    Kendimizce uygulayabileceğimiz böyle bir çözüm yolu varken niye yancı servislere para bayılalım ki :mrgreen:

    Neyse fazla uzatmadan başka bir site üyesinin paylaştığı sorunumuzun çözümünü (ç)alıntı yaparak aktarayım...
    Aynı sorun tekrar ederse saç kurutma makinesini tutarken entegrenin üzerine hafif bastırın.

    Arka kapağı açmanız için bu ucuzluk pazarlarında satılan saatçi tornavidaları bile işinizi görecektir(Sakın evdeki eski yıldız veya düz tornavidalarla fazla yüklenerek çabalamayın, vidanın girintilerini bozup vidayı işlevsiz hale getirebilirsiniz)

    Bendede aynı sorun varken yukarıda yazdığım gibi serviste çözüme gidilmişti.Benim bu yöntemi deneme şansım olmadı umarım bir daha böyle 6 ekran sorunum olursa deneyeceğim ,ki inşallah sorun çıkmaz :mrgreen:

    Bu uygulamayı yapan birkaç kişi olumlu sonuç almış ve uygulamadan sonra cihazı açtığında sürücülerini tanıtıp cihazlarını kullanmaya devam etmişlerdir...

    NOT:Amaç yardımcı olmaktır.Uygulamayı yaparken tüm sorumluluk size aittir.Sorumluluk kabul edilmez.

    Alıntı yaptığım çözüm yolu garantisi bitmiş olan kullanıcılar için umarım yardımcı olur.Saygılar iyi forumlar...
     
  2. on_2074

    on_2074 Yeni Üye

    önerdiğiniz yöntemi denedim leptopu söktüm bakır levhalardan birini çıkardım nvidia yazan çipe 1 dakka boyunca saç kurutma makinesini gezdirerek ısıttım sanra bilgisayarı açtığımda sorun geçmemiş gibi görünüyodu fakat birden düzeliverdi fakat yeniden başlattıktan sonra bu sefer eskisinden daha fena oldu ekranım 6 parçaya bölündü benim leptopun sorunu sadece düşük çözünürlükte açılması ekranın çizgi çizgi olması ve ekran kartı driverini görmemesiydi. ben sonra yine yeniden başlattığımda bu sefer tekrar az önceki anlattığım sorunlara geri döndü yani 6 parça sorunu olmadı eski soruna döndü tekrar. ben bi daha bu sıcak hava yöntemini denemeyi düşünüyorum bakalım bu sefer belki düzelir. bu arada gerçekten tüm asus f3 serisinde bu tip sorunlar muhakkak oluyor mu?
     
  3. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Malesef özellikle F serilerinin Nvidia 8xxx ekran kartlı modellerinde neredeyse her kullanıcı bu sorunu yaşıyor [ofof] Arıza vermeyenler ilerde kesin sorun çıkartacaktır.Sizin sorunda aynı ekran kartlı*Garantiye gitseniz anakart değişimi önerilcek ki 750TL + servis ücreti vs...Bence yan servislere götürseniz bile ilerde yine aynı sorun olacaktır.Sanırsam ordaki personel de bu işlemin benzerini yapıyorlar yada ekran kartını değiştiriyorlar(Değişim külfetli olur)

    Sonuçta cihaz bu şekilde kullanılamaz halde oluyor...İnternete vs girsede açılışta beklemeler mavi ekranlar olucaktır.Kısa zamanda yedeklerinizi toparlayın derim ;) Kullandığınız üfleme makinesi yeterli gelmiyorsa bir telefoncuya uğrayın .

    Zaten her şekilde ekran kartı mayışmış vaziyette.Denemek lazım,yoksa yaptır yaptır yine aynı sorun olucaktır kaçarı yok malesef [aglamak]
    Yinede belirteyim ;faydası dokunur diye bilgiyi edindiğim ilk anda konusunu açmış bulundum.Benim cihazımı garantide değişim yapıldığı halde güvenip kullanamıyorum diyorum içimden ''elbet bir gün yine aynı sorun olacak'' [ofof]

    Uygulamada sorumluluk kabul edemem.Size kalmış...Kolay gelsin umarım halledersiniz*
     
  4. on_2074

    on_2074 Yeni Üye

    sorun ekran kartındaysa aslında bi fikrim var ekran kartını çıkarıp leptopu on boart yani remden alarak kullanabiliriz masaüstülerde oluyor fakat leptopta olurmu bilmiyorum leptopun eskisi gibi hızlı olmayacağı ve doğru düzgün oyun çalıştıramayacağı kesin fakat hiç kullanmamaktan iyidir.
     
  5. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Çıkartmayı denemedim ama eğer çıkartırsak (mesela bendeki 8600M gs bu seriler onboard değil sanırsam ),cihaz çalışmayabilir yada açılınca direk masaüstülerde ekran kartı yokmuş gibi 8 bit görünümde kullanım imkanı yapabilir.

    Zaten ekran kartı olmazsa oyun vs grafiksel işlem yapamazsın ,kasılır cihaz ...

    Bu arada çipi tekrar ısıttınızmı ? olumlu sonuçlar yakaladınız mı?
     
  6. on_2074

    on_2074 Yeni Üye

    evet tekrar denedim anlattığınız gibi yakın mesafeden tam 1 dakika saç kurutma makinesiyle ısıttım fakat bi işe yaramadı önceki yaptığımda düzelmiş gibiydi bi daha yaparsam bu sefer düzelir diye düşünmüştüm ama olmadı. bilgisayarcıya götürücem on board olabiliyormu bi baktırıcam olmazsa bi de telefoncuya götürüp orada da bi sıcak hava uygulatıcam işe yararsa haber veririm
     
  7. on_2074

    on_2074 Yeni Üye

    bu arada leptopun çipsetine baktım Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family miş bu çipset 32 bit on board olabiliyormuş fakat sorunlar çıkarıyormuş basit programlarda bile sorun yaşanabiliyomuş fakat reme bi 2 gb daha takviye yaparsam sorun çözülür diye düşünüyorum yine eskisi gibi 256 mb on board olsa yeter 128 e bile razıyım artık leptopta oyun oynamaktan vazgeçtim zaten

    http://www.hardwaremania.com/forum/dona ... 12544.html
    çipsetin on board olabildiğine bu adresten baktım
     
  8. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Tam olarak model nedir?
    Bendeki f3sv240dr aynı chipset var.O bahsettiğin linkteki chipsette olan anakartın ekran kartı onboard.Beko laptop galiba.
    Bir arkadaşımdada vardı .Oyun oynamadığı sürece makina sorun çıkartmıyordu.

    Bizim makinaların ekran kartını sökersek onboarda dönmez galiba...Zaten sorunlu ,ekran kartsız çalıştı diyelim ,iyice sapıtır :)
    ram almana gerenk yok bence...Ben 4ledim biraz makina farketti oyunlarda ama onboard için pek fark olacağını düşünmüyorum açıkcası.Sadece fazla ram artırımı programların yayılarak daha rahat çalışmasına etki edebilir...

    Bilen birine sormak lazım aslında.Teknik servise bi danışabilirsin.

    Desene elimizde patladı bu cihazlar [ofof] ısıtmayla oldu oldu yoksa uğraş dur :mrgreen:
     
  9. birikideneme1

    birikideneme1 Yeni Üye

  10. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Doğrudur ...Ama yukarıda yazdım, başka forumdaki sizin nickteki kullanıcının paylaştığı çözüm yolu (ç)alıntı yaparak aktarıyorum vs...yazarak paylaşma gereği duydum.Bunu paylaşırken en ufak menfaatle paylaştığımı düşünüyorsanız tüm içeriği kaldırabilirim.Linki vermememin sebebi bu site içerisinde reklama dair sıkıntı olmasın diyedir.Amacım bilgiyi paylaştıkça çoğaltmaktı. Yoksa link yazmak problem değil ctrl+(c+v)....Kimsenin hakkına girdiğimide düşünmüyorum .Sadece iyi niyetle paylaştım ,anlayana. İyi geceler .Saygılar
     
  11. balalı

    balalı Yeni Üye

    Çalıntı alıntı farketmez sonuçta benim işime yaradı :) çok sağolasın lazoglan.Bilgisayar Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1536, ekran kartı ati x1400 dü ve ekran 4 parça şeklindeydi dediklerini uyguladım ve işe yaradı.Makinesi garanti dışı kalan arkadaşlar yeni parça almadan ya da servislere boşuna para ödemeden mutlaka denemeli. Tekrardan sağolasın...
     
  12. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    İşinize yaramasına sevindim [bravo] Umarım bu sorunu yaşayan diğer kullancılara da faydası olur :) Bu arada notebook'ların soğutma ve temizlik bakımlarına gereken önemi gösterelim ki bu sorunla daha az karşılaşalım. İyi forumlar.
     

Sayfayı Paylaş