Asus F3sv 220.Ekran 6 parça

Konu, 'Asus Notebook' kısmında godofmilk tarafından paylaşıldı.

  1. godofmilk

    godofmilk Yeni Üye

    Merhabalar.1 senedir kullanıyorum.bigün film izlerken kilitlendi ve ekran 6 parça oldu.garantisi bozuktu.ve tamirciye verdim.10 gün gectikten sonra tekrar aynı sorun teskil etti.bu yazımsal mı yada donanımsal bir hatamı.verdigim adama artık güvenmiyorumda.100 ytl verdim düzelsin diye.10 günde aynı sorun.lütfen bir cevap yazın.sınavlarımın tam ortasındayım ve bilgisaytar gerekli.
    Acıklama:
    Ekran acılısından itibaren ufak ufak 6 parca halinde asus yazısı cıkıyor.windows normalde acılmıyor.güvenli kiple acılıyor ve gene 6 parca halinde oluyor.yani ufak ufak 6 tane aynı ekran.
    Çözüm yada bilgiler icin simdiden sagolun


    Notebooklarda ekran 6 parça Sorununun çözümü;

    Ekranın 6'ya bölünme sorunu ekran kartından kaynaklanıyor. Soğuk lehim denilen olayı bilenler vardır mutlaka. Ekran kartını anakarta bağlayan ve iletişim kurmasna yarayan bacaklarında bulunan lehimlerden birinden yada bir kaçından kaynaklanıyor olabilir.

    Evde uygulayacağınız bir öneride bulunayım size.

    Notebook garantiliyse hiç uğraşmadan garantiye gönderin.
    Garanti kapsamında değilse. Arka paneli sökün. Ekran kartı ve işlemci üzerinde kocaman bir fana bağlı bakır cubuklar göreceksiniz, vidalarını itinayla sökün. Ekran kartınız olduğu gibi karşınızda iken evde kullandığınız saç kurutma makinesi ile yaklaşık 2 cm uzaklıktan 1 dakika kadar ekran kartı entegresinin üzerinde gezdirerek sıcak hava üfleyin.

    Genelde bu sorunu çözer. Eğerki çözmez ise etrafta tanıdığınız bi telefoncuya gidin ve saç kurutma makinesi ile yaptığınızı ona söyleyin o ısı havyası ile yapsın.

    Yüzde 98 sorunu çözersiniz.
     
  2. snoki

    snoki Yeni Üye

    Aynı sorun geçen hafta denizde iken benimde başıma geldi ekran kartının aşırı ısınmasından dolayı kaynaklanan bır problem dediler ve anakartın da değişebileceğini söylediler,ben şu anda servise gönderdim ama bakalım durum ne olacak bende bekliyorum benim bilgisayarın modeli f3sv240dr idi
     
  3. electronick

    electronick Yeni Üye

    Benimkide F3SV240DR ve 1.5 senedir kullanıyorum.. Bugun bi anda ekran dondu ve aynı şey oldu,ekran 6 parça.. Garantiye vermeyı dusunuyorum.. snoki kardeş seninkinin sonucu ne oldu? Herhangi bir sorun yaşıyormusun?
     
  4. skocer

    skocer Yeni Üye

    Arkadaşlar f3sv-240dr kullanıyorum. Aynı sorun bugün benim başıma da geldi. Sİstemde vista yüklü, tamamen fabrika çıkışının aynısı sadece ram'i 3gb'a yükseltmiştim 2 ay önce.

    Bugün firefox güncellemesi yaptım, daha sonra FF 3.5'e güncelleyenler bilir altta bir video var bununla ilgili o videoyu izlemeye başladım, yarısında sesler kesik kesik gelmeye başladı, fare kilitlendi, klavye tepki vermedi bilgisayar öyle kalakaldı. Resetledim, bu kez de ASUS yazan bios ekranında ve vista boot ekranı 6 parça oldu. Zaten sonrasında login ekranında filan görüntü tamamen gidiyordu.

    Vistaya format attım, sorun düzeldi. Böyle bir problemle karşılaşan arkadaşlar varsa, tavsiyem bilgisayar ile birlikte gelen orijinal CD'lerle format atsınlar.

    DÜZELTME: ARKADAŞLAR SORUN DEVAM EDİYOR! Şimdi de ekranda sarı sarı dikine çizgiler çıktı ve PC'yi yeniden başlatınca tekrar 6 parça oldu. Belli ki donanımsal bir hata. Servis yolu gözüktü....
     
  5. serdarhidir

    serdarhidir Yeni Üye

    Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Garanti bittikten tam 1 ay sonra benim de başıma geldi. Gösterdiğim ve bu işlerden anlayan bir arkadaş büyük bir ihtimalle sorunun ekran kartından kaynaklandığını söyledi. Bana da tamirci yolları gözüktü.
     
  6. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Acaba merak ediyorum özellikle mi garantinin bittiği 2 sene 1 ay sonrasında meydana gelen bir arızamı? 2.5 haftadır nerdeyse hergün oynadığım online oyunumda bugün durduk yere ekran kitlendi ve reset attı ... ekran kartının son sürücüsünü de indirdiğim halde sorun devam ediyor...Şimdilik ekran 3 kere 6 parça oldu...Oyunumu açamıyorum , direk pc kitleniyor...ASUS' markasının bu F serisi notebookları neden bu kadar sorunlu...
    Biliyorum teknik servise götürüceğim onlarda garanti bittiği için önüme yağlı bi fiyat koyacaklar.Bizler bu notebookları bozulsun diye mi alıyoruz acaba ki teknik servisi zengin edelim... Sürekli yazma hatası olan bu modellerdeki DVD sürücüsüne bile 170$ fiyat çeken teknik servis acaba bu soruna ne kadar maliyet biçer.200 lira veya üzeri masraf çıkarsa bu bilgisayarlara verilen 2000ytl çöpe gider.Bizler notebooklarımızı kiralık ürünmüş gibi kullanmıyoruz hani...Resmen bizler ASUS kullanıcıları olarak mağdur durumdayız.

    Sayın saka bey sorunumuzla ilgili bir çözüm yolu varsa bizi yönlendirebilirmisiniz ?

    Saygılar...
     
  7. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Arkadaşlar bugün teknik servisle iltişime geçtim . Bildiğiniz gibi bu F serisinde olan Kasa çatlaması Dvd writer sorunu . ısınma adaptör bozulması... kısaca bütün genel kullanıcı hatalarından dolayı notebook u garantiye 3 kere vermiştim.Hesapladılar ve 31 gün bakımı çıktı... Sağolsun ASUS Ankara Teknik servis yetkilileri pc nin garantisi Şubat 8 debitmiş olmasına rağmen sizin makinanınızı daha önceden cihazınız bakıma geldiğinden bakım sürelerini 8şubatın üzerine ekleyebiliriz dediler ve pc yi faturasıyla beraber garantiye bıraktım(Ekranın 6 Parçaya bölünmesi Anakarttan dolayı oluyormuş.Bence ekran kartının bi üretim hatası ama neyse,Masrafı 499$. Ben bu anakarta bu kadar para vercek kadar zengin değilim hani.Zaten teknik servis fiyatlarıyla bi notebook toplasak galiba cihazımızı %40 ucuza almiş oluyoruz galiba .Şaka gibi)...Umarım tamir talebi kabul olur ve bilgisayarımı son kez garantiye göndererek , tamiri gerçekleşir ve 2-3 hafta içerisinde teslim alırım...
    Bilgisayar alırken ihtiyacımıza göremi yoksa keyfimize göremi alıyoruz, garantisi bitene kadar bir daha düşünelim derim...

    Saygılar tekrardan....
     
  8. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    Garanti süresi bittikten sonra garanti kapsamında yapıyorlarsa tebrikler.
     
  9. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Aslında garanti süresi bittikten sonrada daha önceki bakım sürelerinin garanti bitim süresine eklenmesi bizim açımızdan iyi bir uygulama ...Ama gelin görün ki buün aradığımızda sırada 2000 tane daha müşteri olduğunu öğrenince pek de bi hevesim kalmadı açıkcası...Zaten cihaz şu anda garanti kabulunde. Garantiye kabul etsinlerde 2-3 hafta tamir süresini de geçtim, isterseler 3 ay cihazımdan uzak kalayım pek bi sorun olmaz :)
    Sizce bu ekranın 6ya bölünmesi kullanıcı kaynaklı mı yoksa fabrikasyon hatası mıdır? Hani kullanıcı hatası olsa her türlü sonuca katlanabilirdim de...Eğer garantiye alınmazsa Distrübütörle veya ASUS Türkiye müdürlüğüne iletişime geçicem.Kullanıcı haklarımı kullanabildiğim kadar :D
     
  10. serdarhidir

    serdarhidir Yeni Üye

    Internetten araştırdığım kadarı ile bu Nvidia 84** ve 86** serisi ekran kartlarında tasarımdan kaynaklanan bir sorun ve ASUS ile HP bilgisayarlarda sıklıkla böyle problemlere yol açıyor. Yani aslında kullanıcı kaynaklı bir şey değil.
    Yine de en azından benim garantimin bitmiş olması itibari ile ve sırada tamir bekleyen 2.000 adet ASUS müşterisi olduğunu öğrenince ASUS servisine göndermektense kendi imkanlarımla tamir ettirmeye karar verdim. Öğrendiğime göre, bu ekran kartından kaynaklanan problem için ASUS seriisten anakart değişimi ve yaklaşık 400TL'lik bir fatura ortaya çıkıyormuş. Bekleme süresi de tamamen mechul.
    Verdiğim tamircide Ekran kartı değişimi yapılacak ve yapacakları tamirat için 6 ay da garanti veriyorlar. Üstelik ASUS'tan çıkacak faturanın yarısına bu işlem yapılacak. Kısmetse bugün bilgisayarımı geri alıyorum. İnşallah başka bir sorun çıkmaz.
     
  11. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    2000 kişiyide beklemek cidden sabır işi olcak . Aslında dediğiniz gibi tasarım hatası var ve bu sonuçta bizden kaynaklı bir sorun değil hani...Keşke garantisi bitenlerde faydalanabilse.200liraya yapıyorlarsa sakıncası yoksa adresi pm yoluyla alabilirmiyim... ;)
    İyi günler...

    Notebooklarda ekran 6 parça Sorununun çözümü;

    Ekranın 6'ya bölünme sorunu ekran kartından kaynaklanıyor. Soğuk lehim denilen olayı bilenler vardır mutlaka. Ekran kartını anakarta bağlayan ve iletişim kurmasna yarayan bacaklarında bulunan lehimlerden birinden yada bir kaçından kaynaklanıyor olabilir.

    Evde uygulayacağınız bir öneride bulunayım size.

    Notebook garantiliyse hiç uğraşmadan garantiye gönderin.
    Garanti kapsamında değilse. Arka paneli sökün. Ekran kartı ve işlemci üzerinde kocaman bir fana bağlı bakır cubuklar göreceksiniz, vidalarını itinayla sökün. Ekran kartınız olduğu gibi karşınızda iken evde kullandığınız saç kurutma makinesi ile yaklaşık 2 cm uzaklıktan 1 dakika kadar ekran kartı entegresinin üzerinde gezdirerek sıcak hava üfleyin.

    Genelde bu sorunu çözer. Eğerki çözmez ise etrafta tanıdığınız bi telefoncuya gidin ve saç kurutma makinesi ile yaptığınızı ona söyleyin o ısı havyası ile yapsın.

    Yüzde 98 sorunu çözersiniz.
     
  12. kağızmanlı

    kağızmanlı Yeni Üye

    arkadaslar benımde 2 yıl 1 ay sonra aynı sekılde bozuldu.madem herkeste aynı sorun var acaba bi cozum bulunamazmı.anakart değişimi 860 tl cektıler servısde.zaten bilgisayarı satsam 500 anca edıyo.sıfırı 1500.nasıl olacak sımdı.asus türkiye sesimize kulak verirmi acaba.saka kardeş yokmu bunun bir yolu.bilgisayar elimde kaldı.eğer bişey yapamazsam töbe bidaha asus marka cihaz almam.
     
  13. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    bir üst mesajda 200 tl ye sorunu çözebilen bir yer bulmuşlar.
     
  14. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Daha önce cihaz bakıma gönderilmişse ,o günleri garanti bitim süresine ekleyip garantiye aldırma imkanınız varsa vakit kaybetmeden teknik servise tekrar danışın,tutup da garantide yaptırılmaya değmez :(

    Garantiye aldırdığımız halde 3.haftada bitti ,her arayışımızda anakart bekliyoruz...diyorlar. [alala] ki üretmedikleri anakart için niye bu kadar bekletiyorlarsa artık ...

    Hayırlısı olsun napalım her şerde bir hayır vardır derler :) serdarhidir forum kullanıcından aldığım tamir yeri adresini belki lazım olur pm attım...
     
  15. kağızmanlı

    kağızmanlı Yeni Üye

    bursa da yaptıraacam da bilemiyorum.garanti verirlermi.10 gün sonra bozulursa bı ıse yaramaz.tezim projem ödevim calısmalarım ortada kaldı.sanırım okul 1 sene uzadı
    .garantim bittikten 1 ay sonra bozuldu.bir defa 15 gün kalmıstı orada.o gunlerı duşsek bile 15 gün gecmıs oluyor ki gönderdiğimde kabul etmediler.870 tl istediler .gecen yaptırdım kayseri de ama yıne bozuldu aynı hata.ekran 6 parca oldu.2 gun sonra actım duzelmıstı anlayamadım.sonra yine gitti.suan elimde kaldı pc.satsam kaca gider hrudası.yoksa ciddi ciddi tüm parcalarını kıracam asus a gönderecem kargo ıle.bundan sonra da kesinlikle asus marka cihaz veya elektronik esya almam.
     
  16. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Bursada yaptıran forum arkadaşımıza yanlış hatırlamıyorsam 3-6 ay arası garanti vermişler.Son bir şans olarak 200lira karşılığında yaptırın eğer yine aynı şekilde devam ederse parçalarını satarsınız...hangi parça ne kadar eder bilemeyeceğim.(HDD ye dönüştürücü alıp kullanmaya devam edersiniz)

    Benin cihazdada bakım günleri eklenince 10-15 gün civarı eksik kalıyordu.Sağolsun Ankarada'ki teknik servis çalışanı kıyak geçti demeyelimde siz cihazı bırakın oluru olmazını biz sizi arayacağız dediler ve söylemeselerde 4 haftadır orda tamir için bekliyor...

    Teknik servise sorduğumda bu seri (F3)dünyada en çok satan seriymiş...Bu kadar arıza aslında normal miş.Ama biliyorlar ki arıza vermeyen bu serideki diğer cihazlar en kısa zamanda aynı arızayla teknik servise hücum edecekler.O zaman Asus markası olarak bayağı yıpratılacaktır...

    Bizim şansımız yok birader.Kullanırken hakkaten fiyat olarak dengi olan çoğu marka cihaza performansta fark atan bi laptop.Ben memnundum ama gel gör ki bu arıza ve 870 lira t.servis ücreti ve bunu karşılamamaları adamı çileden çıkartıyor.

    Umarım Bursada son bir kez yaptırır sonrasında sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam edersin...Sabırlı beklemeler. ;)
     
  17. ades

    ades Yeni Üye

    Arkadaşlar Merhaba Eskişehirden Ahmet ben.Asus f3sv dizüstü bilgisayarımda ekran sorunu var ekran değişmesi gerekiyor.İlgilenen arkadaşlar varsa satılıktır pc.Arızalı şekilde satıcam ilgilenen arkadaşlar varsa cvp yazabilirler.
     
  18. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Aramıza hoşgeldin ades...

    Bugün foruma kaydolmuşsun güzel de, bu F3SV serisi zaten sorunlu :) umarım dalgasına yazmamışsındır arızalı cihazın satışı vs.. ;)

    Bizler elimizdeki cihazların çözümünü arıyoruz , sorunlu F3SV serisi cihazı istersen 4gb ram 1tb hdd olsun kimsenin alacağını sanmıyorum :cool: Anca parça parça (HDD ,işlemci ,sağlamsa kasası ,adaptör ,kamerası,bataryasını) satabilirsin.

    İstersen 2. el forumlara konu açabilirsin [bravo] .İyi günler
     
  19. _LAZOGLAN_

    _LAZOGLAN_ Yeni Üye

    Tekrar merhabalar arkadaşlar...

    Geçen çarşamba garantinin tam 30. günü tamir işleminiz tamamlandı mesajı aldım(1 gün daha geçseydi ne güzel değişime gircektik [ofof] Servise geçtim cihazı teslim aldım yalnız dikkat ettimde usb ve diğer ethernet portlarında sanki cihazı garantiye vermeden önce de aynı toz tabakaları vardı...Görende anakart değiştirmemişler sadece bios pilini çıkart tak bios sıfırlama yapmışlar gibi...

    Neyse önemli olan masraf etmemiş olmam . Garantiye sordum taktıkları anakarta garanti vermiyorlarmış :roll: cihaz garanti süresinden ayrı olarak kaideye alınmıyormuş...Kaldı 26 gün. Keşke bu süre içerisinde bozulsada tekrar garanti ye cihazı yollasam bu sefer yapamasalarda cihazımı yenilesem :lol:

    Kullananlar bilir en ufak işlemci faaliyetinden zaten boşta 47 derecelerde seyreden işlemci birden yükte 65-77 derece arasında dolaşıyor ekran kartı da boşta min 61 yükte 83-85 (cihaz altında 3lü fan kiti varda)
    Soğutmayla ilgili extra önerileriniz varsa yardımcı olabilirmisiniz?

    + olarak madem bundan sonra bu cihazı kullanacağım üzerine 2x2gb ram eklemeyi düşünüyorum , Bildiğiniz uygun fiyatlı ram satan yerler vs..

    Saygılar...
     
  20. eyaktas

    eyaktas Yeni Üye

    2 sene 3 aydır windowsunu bile yeniden yüklemeye ihtiyaç duymadığım hala canavar gibi olan f3sv240dr ile gece internetten dizi izlerken ekran sapıttı, garip garip sesler geldi sonunda herkesin başına gelen 6 parça sorunu ve windowsun açılmama sorunu benim de başıma geldi [ofof]

    Daha önceden ekran kartının bulunduğu bölgenin üzerindeki kasanın üst kısmında da çatlak oluşmuştu. Küçücük çatlak 3 cm oldu.

    Bu çatlak ve 6 parça olması genel sorun olduğu aşikar. Isıdan kaynaklı olduğu da belli. Asusun bu sorunu bilmiyor olacağına ihtimal vermiyorum. Ürünleri geri çağırmalıydı. Ya da periyodik olarak soğutmada sorun olmaması için temizlenme hizmeti vermeliydi. Garantisi olduğu için ürünü açmak bile istemiyor insan. Gece ilk açıp baktığımda soğutma sistemindeki toz miktarı sorun çıkartacak kadar vardı :( Şimdi iş işten geçti ne olacak....

    Nasılsa garantisi bitik diye açtım, temizledim soğutma sistemini komple söküp ama nafile...

    Anakart ya da ekran kartı sorunu olduğu belli. Şimdi 800 tl fiyatlar bahsedilmiş, 200 tl merdivenaltı çözümler bahsedilmiş. Nasıl güveneceğiz....

    Tüketici haklarına başvursak toplu şekilde mücadelesini versek, böyle bir şey olmaz ya. [director]
     

Sayfayı Paylaş