Asus F3 Serisi Kasalarında Çatlama Problemi

Konu, 'Asus Notebook' kısmında bartonfink tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. bartonfink

    bartonfink Yeni Üye

    Google'da "f3s kasa çatlama" diye aratırsanız aynı sorunla karşılaşan
    mağdurlarla karşılaşabilirsiniz. (forumlar, şikayet siteleri vs.)

    Yaklaşık 4 ay önce ASUS'un F3SV220 modelinden satın aldım..Harika, hızlı, gösterişsiz
    bir kasaya sahipti ve çok memnundum. Çalıştırmadığı program, oynatmadığı oyun olmadı.
    Buna Crysis bile dahil.

    Sonra yaklaşık 1 ay önce (Satın aldığımın 3. ayı) üst kasada klavyenin tam sağ alt köşesinden
    başlayıp USB girişine kadar uzanan ince bir çatlak gördüm. Herhalde çarpmışımdır bir yere diye düşündüm.
    O yüzden servisi aramayı bile düşünmedim. Ta ki forumlarda
    aynı sorunla karşılaşan onlarca insanın varlığından haberim olana kadar. Çatlağın fotoğraflarını
    gördüm. Şaka gibiydi. Benim çatlağın aynılarıydı. Şikayet sitelerinde arattırdım. Çatlak tarifleri
    benimkine tıpa tıp uyuyordu.

    Eğer asus f3 sahipleri olarak bilgisayarlarımızın üstünde aynı anda
    tepinmek gibi toplu bir şuursuzluk yaşamadıysak asusun bu modellerinin kasalarında fabrika
    hatası olduğu bir gerçek:) Benimkinin bonus olarak bir de sağ üst kısmında çatlak var.

    Kasa çatlakları, bilgisayarın görüntüsünü bozmakla birlikte sanıyorum yalıtım
    ve soğutma problemi de yaratıyor. Artık bilgisayarın fanı açıldığı andan itibaren
    kapanana dek yüksek hızda çalışıyor, kasa sürekli sıcak.

    Küçük bir ayrıntı olarak ta yine bir çok mağdurdan okuyacağınız gibi
    touchpad in solunda kararma meydana geliyor.

    Servisle ilgili de şu ana kadar hiç olumlu yazılar okumadım. Kara kara düşünmekteyim.
     
  2. The Wind

    The Wind Yeni Üye

    Öncelikle geçmiş olsun diyorum.Garip durumlar oluyor böyle;halbuki Asus dünyanın önde gelen kasa üreticilerinden biri diye biliyorum. [alala] Nasıl böyle birşey olur diye düşünüyor insan ama elektronik dünyasında herşey mümkün maalesef.
     
  3. bartonfink

    bartonfink Yeni Üye

    Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ediyorum.

    En kısa zamanda garanti ve tüketici haklarımı arayıp bu forumda süreçle ilgili bilgi vereceğim.
     
  4. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    Ben öncelikle asus servisi ile görüşmenizi öneririm. Siz kırmadıysanız ki kırmadım diyorsunuz bence kasayı değiştireceklerdir.
     
  5. bartonfink

    bartonfink Yeni Üye

    Önerileriniz için teşekkürler...
    Tabi öncelikl servisle görüşeceğim. Kırıkla ilgili de sikayetvar.com da ve başka forumlarda tıpkuılarına rastlamak mümkün. Hatta fotoğrafları da paylaşmış arkadaşlar.. Bakınca bu benim asus, bu benim çatlak diyebilirim :)
     
  6. emir_

    emir_ Yeni Üye

    kasa çatlama sorunu bende de vardı.geçen hafta salı günü gönderdim teknik servise. Beraber gönderdiğimiz ve bir çok şikayeti olan arkadaşımın laptopu geldi ancak benimki hala gelmedi. Demekki benim kasayı da değiştiriyorlar. şikayet sitelerinde de bi kaç kişinin kasasının değiştiği yönünde bilgilendirme mesajlarını gördüm..kasa değişimini yapıyorlar yani.Ancak sonuçta yine aynı kasadan takacaklar ve yine çatlayacaktır..Bu duruma Asus mutlaka bir çözüm bulmalı..F3 serisinin toplanmasını göze alamaz ancak bu serinin kasasına bir çözüm bulması gerekiyor..

    Saygılar..
     
  7. rain_fall

    rain_fall Yeni Üye

    Merhabalar benim de F3 JR bilgisayarımda çatlama meydana geldi.Eklediğim resimde görüldüğü gibi hiçbir darbe yok.Yaklaşık 2-3 aydır böyle kullanıyorum.Ama tahammül kalmadı maalesef.En kısa zamanda servise yollayacagım.Asus servisi hakkındaki bilgilerinizi paylaşabilir misiniz?
     
  8. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    asus forumunun en başında servis bilgileri zaten var.
     
  9. killingtheory

    killingtheory Yeni Üye

    bugün aynı çatlama problemini bende yaşadım kesinlikle kasam bi darbe almadı. önümüzdeki hafta içinde servise yollayacağım süreç hakkında sizi bilgilendiririm.
     
  10. yusufd84

    yusufd84 Yeni Üye

    ilkönce bu konuyu açan arkadaşa teşekkür ederim.çünkü bende aynı sorunla karşı karşıyayım.bir hafta içinde aynen klavyenin sağından başlayarak usb girişine doğru genişlemeye başladı.bende herhalde kardeşim ya da öğrencilerden biri yaptı da utanıp söyleyemedi diye düşünmüştüm.hatta yazın ilk fırsatta değiştirecektim kasayı.ama gördüğüm kadarıyla aynı hatanın herkeste olması ve de bir hafta içinde böyle birşeyin olması da imkansız.elbette ilkönce garantiye göndereceğim.ayrıca garantiye gönderen arkadaşlar makinalarının ne zaman geldiğini yazarsa sevinirim.malum laptop'ı bana hız kazandırdığı için tercih ettim fazla bekleyerek zaman kaybetmek istemiyorum
     
  11. emin01

    emin01 Yeni Üye

    değerli arkadaşlar
    asus marka olduğu için ve güvendiğim için aldım. Ancak bir müddet sonra ekranda yatay siyah çizgiler geçmeye başladı servise gitti. sadece hd değişerek gelmiş .bir anlam veremedim .kendimce asus firması olayları geçişytiriyor gibi geliyor
     
  12. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    hdd değişince sorunlar geçti mi? Geçmedi mi? Onu da yazarsanız ona göre yorumlanır.
     
  13. inancengin

    inancengin Yeni Üye

    Arkadaşlar merhaba,

    Benim hikayemi bütün "çatlak f3 serisi" kullanıcısı olup teknik servis konusunu düşünenler okumalı.

    Ben de bir f3sv 240 dr kullanıcısıyım. Mecidiyeköy VEGA' dan makinemi 2007 ekim de aldım, daha f3sv lerin yeni yeni tutulmaya başladığı zamandı. üzerinden 3 ay geçtikten sonra meşhur sağ alt köşe çatlağı göründü, teknik servise bizzat götürüp üst kasayı (topcase) garanti kapsamında değiştirttim. Galiba o zamanla bu problemin üretimden kaynaklandığını daha anlamamışlardı. Aradan bir 3 ay daha geçti ve şu anda aynı yerde aynı şekilde yine aynı çatlak oluştu. Yani demek istediğim laptopu servise verip topcase i değiştirtmek çözüm değil. Problem aynı şekilde hemen geri geliyor.

    Arkadaşlar, ASUS TARAFINDAN KAZIKLANDIK bu kadar basit. Ve bu durumun çözümü sadece ama sadece bu makinelerin yeni bir seriyle değiştirilmesi ya da paranın iade edilmesi şekilde olabilir.

    Bunları paylaşmak istedim ki teknik servise fazla bel bağlamayalım diye.
     
  14. alexyz35

    alexyz35 Yeni Üye

    Selam arkadaşlar bende kasım 2007 de asus F3sc 200dr aldım fiyat performance oranı iyi bi makine ve asus markasına olan güvenim sebebiyle... neyse sorunsuz kullanıyordum bende bundan 2 ay önce hafif bir düşme oldu ekran tarafında kenarda küçük bir çatlak oldu ama sonuçta ben yapmıştım önemsemedim çalışmada da bir problem yaratmıyordu sonuçta... sonra15 gün önce meşhur klavyenin sağ alt köşesindeki çatlağı gördüm... yaw dedim kendi kendime 1 bucuk aydir olsa ben bunu fark ederdim... neyse dedim bi yeremi çarptım acaba ama 1 kere çarptıgım için çok daha dikkatli idim artik... forumunuzda bu çatlak olayını görünce kafamda daha iyi şekillendi...
    Ben sanıyorum bu üretim hatası ve alınıktan 3-5 ay sonra ortaya çıkıyorsa...sebep ısı olmalı malzeme ısıya bir süre sonra böyle bi tepki veriyo demek ki... Bence asus bu durumu kabullenip bu kasaları değiştirmeli yada bi çözüm üretmeli asus güvenilirliğine ve markasına yakışmıyor çünkü bu durum...
     
  15. Leronoy

    Leronoy Yeni Üye

    Öncelikle herkese iyi akşamlar...
    Asus f3se yi aldığımdan itibaren bu foruma yazılarım ve şikayetlerim olmuştur. Daha önce okuyanlar bilir.
    Aynı çatlak benim bilgisayarda da var ve şikayetvar.com da sıkıntımı dile getirdim yazışmalarımı ve firma cevaplarını aynen burada belirtiyorum. Yorumu size kalmış. Asusu mahkemeye vereceğim.

    1- 3 ay önce Asus'un f3se modelini aldım. Ürün elime adaptör arızası ile geçti. Servise gitti 20 gün sonra adaptör değişmiş olarak geldi. Daha 2 gün kullanmadan bilgisayar kapanmamaya sürekli donmaya başladı. Servise tekrar gönderdim. Harddisk'i değiştirmişler. Servisten geldi ama aynı arıza devam ediyordu. Bir şekilde o problemi çözdüm derken şimdide durup dururken klavye takımının sağ alt köşesinden Usb girişine kadar uzanan 5-6 cm'lik çatlak çıktı başıma.

    Kasa o kadar adi yapılmış ki soğuk-sıcaktan etkileniyor ve kasanın üzerindeki boya kararıyor. Asus'u şiddetle kınıyorum. Umarım laptopun kasasını değiştirirler. Müşterinin bu kadar mağdur edilmesi gerçekten çok ayıp. *~*

    Asus'un cevabı;
    Merhabalar

    lütfen ürünü servisimize ulaştırınız,

    İyi günler dilerim


    Cevaben yazdığım 2. yazı

    Benden ürünü göndermemi istiyorsunuz ama çözüm olarak kasayı değiştirmekten başka çözüm bulamıyorsunuz. Bu sattığınız ayıplı mal ve bu ürünün tüketici hakları kanununa göre bire bir değişimi gerekiyor. Ben daha kaç kere daha bilgisayarı size göndereceğim. Bu size 4. gelişi olacak.
    Bilgisayarın fanının hiç susmaması pil ömrünün satış sırasında belirttiğiniz üzere değil 2 saat 1saat 20 dk dahi dayanmadığı gibi sorunları hiç saymadım bile.

    Fabrikasyon hatası olan bu modellerin bu tür arızalarından müzdarip birçok kişi biliyorum. Lütfen daha gerçekçi çözüm üretin. Bilgisayarımın birebir değişimini istiyorum yoksa hakkımı mahkemelerde arayacağımı ve tüm tüketici köşelerine derdimi anlatacağımı bilmenizi istiyorum.

    İşim için olmazsa olmaz olan bu bilgisayarı kendim kullanmak için aldım ve ama siz benden fazla kullanıyorsunuz sanki!


    Asus'un cevabı

    Merhabalar

    ürünlerimizde bir seri uretim hatası bulunmamakta ve çatlama hatalı taşıma şekli (ürün çalışır durumda iken önkısımdan kaldırma ) nedeni ile ortaya çıkmaktadır,

    İyi günler dilerim

    En son yazdığım yazı

    Peki hiç kullanılmayan bir sıfır bilgisayarın ilk önce adaptörünün değişmesi ve servisten döner dönmez harddisk arızası nedeniyle hiç kullanılmadan size geri gönderilmesi ve sıfır bilgisayarın harddiskinin değişmesi için ne diyeceksiniz!!! Taşıma şeklinden kaynaklanan çatlak diyorsunuz ama milyonlarca asus kullanıcısından sadece 100-200 kişinin bilgisayarı çatlıyor. Ben öyle taşımadığımı söylüyorum. Hakkımı sonuna kadar arayacağımı belirteyim. Asusu mahkemeye veriyorum. Sıfır bilgisayarı yamayıp yamayıp bana gönderdiği için.

    Cevap yok
     
  16. egzantirik_

    egzantirik_ Yeni Üye

    bu esnemeden veya gerilmeden olabilir. ben herzaman düz sert bir zemin üzerinde kullandım bi sorunum yok çok şükür. Sizlere geçmiş olsun diyorum . Saygılarrr
     
  17. lancerevovi

    lancerevovi Yeni Üye

    arkadaşlar bu çatlama problemi maalesef benim f3sr'ımda da oldu. internette bir çok örneğini gördüm bu hatanın, menteşesi çatlayanlar, serviste arızalananlar, etiketleri yokolanlar, vs vs vs.
    bende her kullanıcı gibi en başlarda acaba benden mi kaynaklandı diye düşündüm. ancak bu bir kullanım hatası değğildi. kendimden emindim ve o çatlağın bilgisayarımı gayet normal kullandığım bir sırada olduğunun farkındaydım. hemen servise başvurdum. sağolsunlar (topcase) dedikleri kasayı değiştirdiler. (tabiki benimde etiketlerim geri gelmedi. hddyide almasaydım boş yere tüm verilerim formatlanacaktı. ayrıca laptop geri geldiğinde sonradan farkettiğim bir touchpad'in sağ tıkının içe doğru kaydığı sorunu bulunmakta. )
    şimdi korktuğum laptopun yüzxeyi yine kararacak ve yine çatlayacak nasıl olsa. servisten de yalnızca bir defaya mahsus değiştiririz dediler. (sorun elimin ph değeriymiş ve bu durum garanti belgesinde daha cihazı alırken bize belirtilen bir durummuşşşş. öncelikle ben ürünü alırken garanti belgesini okumak gibi sapık bir hevese sahip değilim. ayrıca böyle birşey yazmıyor bunu zaten söyleyen servis yetkilisi kendiside bulamadı.)
    cihazla ilgili diğer sorunları hiç saymıyorum. aldığım hafta performans ve kapanmama sorunu yüzünden geri vermeyi düşünmüştüm. ayrıca çok ses çıkarttığını düşünüyordum. tabi bunları yoksayıyorum hala. bir kısmını kendi yöntemlerimle halletmiş durumdayım.
    uzun lafın kısası asus bu sorunun çözümünü kendince bulmuş. nedir biliyormusunuz çözüm: yeni kasalarda f3 serisinde kullanılan malzemeden kullanılmıyor. belki yeni kullanıcılar için üzeri cilalı gibi duran, farklı plastikten kasalar bir sürelik çözüm olabilir (onlar da aynı performans sorunlarıyla karşı karşıya.) ancak f3 serisinin fabrikasyon hatasının kabullenilip büyük firmaya yakışacak şekilde (gerekli duyurularda yapılarak.) bu cihazların kesin çözümlerinin temin edilmesi yada piyasadan toplatılması gereklidir. bende tüketici haklarını aramayı düşünüyorum bu konuda. ancak dava sürdürecek ne maddiyata nede zamana sahibim. (almanyada asus laptoplarda vista işletim sistemi yüklü geldiği için dava açan bir kullanıcı davayı kazanarak 150$lık farkı geri aldı. onlar için bu bile sorun olabiliyor ve marka gerektiği zaman bu ödemeyi yapabiliyor.)
    artık bende asusa hiç güveni kalmayan kullanıcılardanım. bir dahamı aman kalsın...
     
  18. taciturnn

    taciturnn Yeni Üye

    Arkadaşlar benimde sağ taraftan çatlak oluştu , usb ye kadar yaklaştı ne yapıcam bilmiyorum ,garantiye gönderirsem kullanıcı hatası mı yoksa Asus un kendi problemi olarak mı görürler???
     
  19. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    servise gönderim durumu anlatan bir yazıyı notebookun klavyesinin üzerine koymanızı öneririm.
     
  20. furkan112

    furkan112 Yeni Üye

    arkadaşlar o kadar lnotebook ıcınde kasa olarak en kalıtesızı ve pıl olarak en dayanıksızı asus nedenmi? bır yıl once aldığım asus f3 s modelı su an servıste ve bana 490 lıralık kasa ve mentese fıyatına maal oldu ancak urunu ben ne dusurdum ne de zorladım. sadece mentese takıldıgından kasaları zamanla catlattı ve teknosaya goturdum ordakı arkadaslar yardımcı olacakken urunu parcaladılar ıkı kASASIda kırıldı . ve gerı zekalılar kırdıktan sonra bunu nası yaptığımı sordular tek parca gıden cıhazı ıkı parca aldım servıse gıtmez denıldı ancak bı hafta sure servıste kaldı bu surede mentese kapagı olmadan teslım edıldı urun kullanıcı hatasından dolayı dıye ıkı parca halınde teslım edıldı. bende ozel bı yerde yaptıracagım soylendı arastırdıgımda ıkı kasanın ve mentesenın degısecegı soylendı . ancak 490 ytl sorun garantılı olar cozumlendı. teknosada kalan kapagımı urunun teknosada kırılıp personelın dalga gecmesımı hangısını terslık olarak gorurusnz sız sız olun elınızde hata yapıpta almıs oldugunuz bır asus f3 varsa ve mentese kasıyosa hemen servıse gonderın ancak uzerıne soyle yazın kapagı zorlamayın açılmaz dıye yazın yoksa kırarlar.
    eger bır asus f3 almadıysanız almayın... sız sız olun .. hele hele teknosadan hıc almayın ... hem cok para verıp kredı kartıyla komısyonu cok alıyolar. urune sahıp cıkmıyolar..personeller sattıkları urunun ozellıgını bılmıyorlar.
    bana tecrube oldu ama acı bır tecrube ıkı bılgısayar alırdım f3 alacagıma .. bu asus uretenlere ve bır sey yazdıgını sanıp cvp yazan asusa kapak olsun .. urun kasası o kadar kalıtesızkı ve pıl omru o kadar azkı en dusuk enerjı duzeyınde bıle ekran kapalıykende en fazla 1.30 dk kasa esnek degıl dokunmayla bıle kırılıyo hatta pcye dokunmadıgım halde bıle mentese tutulup kasayı kırdı bu mantıklımı urunde sorun yokmus .. herkez kendını kurtarma pesınde asus yonetıcılerı sız urunu hatalı cıkarmazsınız kırazda kurt var dersen nasıl olsa kıraz mıdendedır kurduyla bırlıkte buna kım sahıp cıkar kullanıcı hatasıymıs .. hata sizde bunu kabul edın dıger sorun yasayan arkadaslarında yazmasını beklıyorum . furkan yetim 05447400817
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

Sayfayı Paylaş