ASUS 900 20G MODELİNDE İŞLEM YAVAŞLIĞI

Konu, 'Asus Notebook' kısmında arifkemal tarafından paylaşıldı.

  1. arifkemal

    arifkemal Yeni Üye

    Asus 20g Linux modeline sahibim . sitede anlatıldığı gibi usb den xp kurdum sorunsuz çalışıyor. driver larıda tanıttım . ancak nedendir bilinmez harddisk işlem ışığı devamlı yanıyor ve bariz bir tutukluk var makinada.herhangi bir simgeye tıkladığımda çamasıo için 1 dakika geçiyor. arkada çalışan programları incelediğimde anormal birşeye rastlamadım ancak şöyleki ben windwsu 4 gb lık kısıma değilde 16 gb lık kısma kurdum. bununla bi alakası olabilirmi. yada makinayla bütünleşik gelen bu iki kısmın (16gb-4gb) hız farkları olabilirmi? bir yardım edin . ayrıca makinaya 704 bios unu windows üzerinden asus update programıyla yükledim ancak ilk açılışta bu bios okunamadı gibi bir uyarı veriyor ve eski bios tan açmaya devam ediyor.? illa dos üzerindenmi yapmalıyım? öptüm ellerinizden.
     
  2. saka

    saka Admin Yetkili Kişi

    Genelde herkes 4gb lik kısma kurduğu için denemeden birşey söylemek zor. Eğer vaktiniz varsa 4gb lik diske kurup deneyin bizde öğrenmiş oluruz :)
     
  3. mcdincer

    mcdincer Yeni Üye

    4g lik bölüme kurma yer güncellemelerden sonra yeterli değil
    boşuna uğraşmış olursun

    saygılar
     
  4. arifkemal

    arifkemal Yeni Üye

    bende öyle düşündüğüm için urmadım 4gb a. zaten şimdi bile ekstra birşey yüklü değilken 3.5 oldu bidegüncellemeler bitince ne olur allah kerim ama felç durumda pc. anlayamadım. bilen varsa bi el atsın pls.
     
  5. maydemir

    maydemir Yeni Üye

    selam dostum
    evet aynı sorun bendede var ve bu lanet olası cihaza verdiğim 700 küsür liraya fena halde yanmaktayım.fakat şöyle bir durum sözkonusu ssd 4 gb olan diski asus sadece sistem için ayırmış diğer 16 gb lık(ki sistem ne yapsan 15 küsür görüyor)kısım ise depolama alanı bu 2 disk arasında 2 kat hız ve işlem farkı var yani önerilen 4 gb lık bölüme sistem kurun fakat bu cihazın alıcı kitlesi içinde çocuklarda var daha worde yazı yazmayı bilemezken bu çocuklar önce xp kurup sistemin daha az yer kaplaması için çaremi arayacak yoksa 30 lira fazla verip daha az kapasiteye sahip xp versionunumu alacak nasıl bir tezattır anlamadım.ben verdiğim paraya ve harcadığım zaman fena halde yanmaktayım.ya bu cihazı elden çıkarıcam yada eşime verip msı wind pc yi bekleyeceğim.ALLAH EeePc Sahiplerine yardım etsin :eek:
     
  6. arifkemal

    arifkemal Yeni Üye

    sıkıntını paylaşıyorum dostum. fomat atıp yeniden kurdum xp yi ama halen sorun aynı.resmen 700 ytl çarçur oldu diyebilirim.herkesin çok iyi çok güzel gibi yorumlarıyla çok çelişen bir durum.okadar para verdik kötüde olsa kuyruk acısından iyi güzel diyemeyeceğim. gerçekten kötü bir durum. nasıl düzelebileceğini bilen varsa söylesinde ben hatalı çıkmaya razıyım:) biletler yandı geçmiş olsun :D
     
  7. noqturno

    noqturno Yeni Üye

    Merhaba bende eeepc yok henüz ama 900 modelini almayı düşünenlerdenim
    lakin şaşırdım şu işe. XP nasıl olduda 3.5 gb yer kapladı. benim 2.5 senedir format görmemiş masaüstü makinamda bile kapladığı yeri aşağıda görüyorsunuz. bu arada kurduğunuz xp normal xp mi yoksa lite denilen gereksiz yerleri kırpılmış xp mi?

    [​IMG]
     
  8. arifkemal

    arifkemal Yeni Üye

    lite xp yi bulamadığım için kuramadım birde onunla denemek lazım. şimdi ilk kurduğumdan farklı bir xp cd si ile deniyorum. bakalım sonuç ne olacak. ve 4gb lık kısma kurmaya başladım.bukadar uğraştıracağını bilsem aklımın ucundan geçirmezdim almayı...
     
  9. arifkemal

    arifkemal Yeni Üye

    evet arkadaşlar başka bir window xp cd si ile kurdum sorun çözüldü gibi. birde bu 4gb meselesini denedim. 4gb lık kısma kurduğunuzda yerden kazanmak için tek şansınız pagefile (harddisk üzerindeki sanal belek) dosyasını yani sanal belleği d sürücüsüne yani 16gb lık kısımda kullanmaya ayarlamak. böylece 4gb sürücüden 1.5 gb yer kazanıyorsunuz.bunuda sistem özelliklerindeki performans kısmına girip yukardaki ayarlar kısmından yapabilirsiniz.herhangi bir sorun olmuyor. 4gb dan kullanılacağına 16gb dan kullanılıyor sanal bellek. hatta 16 gb a aktardığınızda boyutunu 1.5gb dan daha büyük ayarlayarak sistemi daha da rahatlatabilirsiniz. ayrıca bios update sorunuda düzeldi. sanırım diğer windows cd si ile bir uyuşmazlık yaşandı. böyle bir şeyle karşılaşan arkadaşlar başka bir kaynaktan gelen xp cd si ile de denemeleri iyi olur..yardımlar öneriler için herkese teşekkürler.
     
  10. ozturkselcuk

    ozturkselcuk Yeni Üye

    arkadaşlar, 20g modelinde ben de önce 16g lik kısıma xp kurdum fakat inanılmaz bir yavaşlık vardı.nedeni 16g lik kısımın usb stick hızında çalışıyor olması.daha sonra 4g lik kısıma xp kurdum.şimdi sorunsuz kullanıyorum.3 4 gb falan da yer kaplamıyor.eğer sanal hafıza (virtual memry) ayarlarını 16 g lik kısımda kurarsanız ve sistem geri yüklemeyi kapatırsanız max 1,5 gb yer kaplıyor windows klasörü.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. alcedo67

    alcedo67 Yeni Üye

    merhaba arkadaşalr
    bende eeepc 900 var yaklaşık 1 aydır kullanıyorm. yazdığınız yorumları gördüm şaşırdım açıkçası. ben xp pro kurdum üstüne sp3 yükledim driverlerin yanında kendi programlarını bile kurdum ve hala 1 gb dan fazla boş alanm var. normal xp kuran arkadaşlara tavsiyem "sistm özelliklerinde gelişmiş sekmesinde sanal bellek kullanımını" kapatsınlar.
    sanırım yetersiz disk alanı sorunundan kurtulurlar. ayrıca bios güncellemesi yapmanıza gerek yok ben denedim kendi üzerindeki bios en iyisi. performans konusunda sadece hd film izlerken sorun yaşıyorum ama divx lerde hiç bir sorun yok hatta görüntü kalitesi beklediğimden dahada iyi. ben gold bilgisayarda satış sorumlusuyum 7 tane sattım bu üründen bi şikayette gelmedi şimdiye kadar.bilginize...
     
  12. noqturno

    noqturno Yeni Üye

    hocam goldda pc900 varmı? yok dediler bana
     
  13. ertac

    ertac Yeni Üye

    İyi günler,

    Asus 900 20G modelini bir aydır kullanıyorum son bir haftadır bir anda bilgisayar anormal derecede yavaşladı.Öncelikle bu duruma gelinceye kadar neler yaptım anlatayım.

    Linux yüklü bilgisayar fdisk yapıp external cd rom ile 4Gb bölüme XP kurdum ,16Gb bölümünü ikiye ayırdım 10Gb bölümüne office ve diğer programlarımla birlikte xp sanal belleğini yerleştirdim.6Gb bölümüne ise Pardus 2008 kurdum.Açılışta Grub bana işletim sistemi tercihimi soruyordu ve iki işletim sistemiyle tam performans çalışıyordum.Tüm donanımlar pardus tarafındanda otomatik tanınmıştı.Bİlgisayar tüm aradığım özelliklere sahipti.


    Bir hafta önce en son pardusla çalışmıştım bir saat sonra tekrar pardusu açmak istediğimde pardus ext3 bölümü okunamıyor mesajı çıktı ve açılmadı , power düğmesinden kapatıp bu sefer xp yi açtım daha önce 25sn de açılan xp 5dk da ancak açıldı ve çok yavaş çalışmaya başladı.10Gb lik bölüm görülüyordu fakat dosyalarına ulaşılamıyordu.

    Xp yi tekrar kurmakla işe başladım değişen bir şey olmadı.

    Xp kurulumu yaparken 16Gb lik bölüme format attırmaya çalıştım kur biçimlendiremedi disk hasarlı olabilir mesajı verdi.

    Fdisk yapmaya çalıştım.16Gb bölümün 6Gb non dos bölümünü siliyor,10Gb bölümü sildirtmiyordu.

    Pardus kurulumunu tekrar yapmaya çalıştım 16Gb bölüme format atamadı.G/Ç aygıt hatası verdi

    Bios un en son sürümünü yükledim.Yine değişen bir şey yok.Başka neler yapabilirim.
    Teşekkürler
     

Sayfayı Paylaş